OM OSS

ÅR 1909 bildades i Sölvesborg en fruktodlareförening, samma förening som idag går under namnet Sölvesborgsträdgårdsförening. Vid förra sekelskiftet blomstrade fruktodlareföreningar i Sverige, som med tiden kom att omfatta trädgårdsskötsel i allmänhet. Sölvesborgs trädgårdsförening har sedan 1998 en programkommitté som aktivt arbetar med att sätta ihop ett attraktivt  årsprogram som förenar nytta och nöje. Ett årsprogram som är glädjande för den nyblivna villaägaren, trädgårdsexperten och balkongodlaren. Trädgårdsföreningen är en ideell förening, partipolitisk och religiöst obunden. Trädgårdsföreningen välkomnar er alla.

Du hittar hela programmet här och som medlem får du möjlighet att träffa andra trädgårdsintresserade.
Sölvesborgs Trädgårdsförening finns på Facebook och Instagram, följ oss gärna.